På denna sida hittar du information relaterad till dig som kund.
Over Posteryard
Posteryard is een webwinkel waar u posters en prints kunt kopen met motieven van fotografen en kunstenaars uit de hele wereld. Bij ons vindt u ook lijsten, posterhouders en passe-partouts van de hoogste kwaliteit. Onze productie gaat terug tot het jaar 1934 waarmee we het oudste fotolab van Zweden zijn. We zijn er ook trots op dat al onze posters worden geproduceerd op hoogwaardig premiumpapier (230 g) met een matte oppervlaktefinish. Wij van Posteryard weten hoe belangrijk een goede klantenservice en snelle leveringen zijn, en daarom fabriceren en versturen we alle bestellingen binnen 24 uur en worden alle vragen via e-mail per omgaande beantwoord.
Posteryard.nl is gevestigd in Örebro, Zweden, waar tevens onze posterproductie plaatsvindt en ons distributiecentrum is gevestigd.
Heeft u vragen over ons productassortiment of vindt u dat er iets ontbreekt op onze website, laat het ons weten via info@posteryard.nl
We werken samen met Klarna en Trygg E-Handel zodat u als consument veilig aankopen kunt doen.
Van harte welkom bij Posteryard.nl!
Met vriendelijke groeten,
Team Posteryard.
Neem contact met ons op
E-mail: info@posteryard.nl
We beantwoorden uw vragen per e-mail op werkdagen binnen 24 uur*
Telefoon: +46 19-21 99 00
We zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 09.00 – 16.00 uur (lunchpauze 12.00 – 13.00 uur).
Postadres:
Posteryard
Aspholmsvägen 14
702 27 Örebro
Zweden
Organisatie:
Posteryard AB
Aspholmsvägen 14
702 27 Örebro
Zweden
Ondernemingsnummer 559341-2173
Posteryard beschikt over een F-belastingformulier en is geregistreerd voor de Zweedse vennootschapsbelasting.
Veelgestelde vragen
Betaling
- Hoe hoog zijn de verzendkosten?
De verzendkosten bedragen € 6,95 per bestelling. Gratis verzending bij besteding van € 39 of meer.
- Welke betaalwijzen bieden jullie aan?
Zie de voorwaarden van Klarna onder Klantenservice en Algemene voorwaarden.
- Ik heb een vraag over mijn factuur.
Voor vragen over facturen vragen wij u contact op te nemen met Klarna.
- Waarom heb ik geen factuur ontvangen?
Voor vragen over facturen vragen wij u contact op te nemen met Klarna.
- Bewaren jullie mijn betaalkaartgegevens?
We bewaren uitsluitend de gegevens die noodzakelijk zijn voor de financiële administratie. We zullen deze gegevens ook gebruiken voor eventuele toekomstige acties.
- Kan ik een product toevoegen aan een reeds geplaatste bestelling?
Als uw bestelling nog niet is gefactureerd of nog niet in behandeling is genomen, kunt u uw bestelling wijzigen door ons te mailen op info@posteryard.nl.
Retourzendingen en klachten
- Hoe stuur ik iets retour?
Neem contact op met Posteryard via info@posteryard.nl voor verdere informatie en instructies. Houd er rekening mee dat er kosten zijn verbonden aan retourzendingen en dat Posteryard de eventuele verzendkosten niet vergoedt wanneer het aankoopbedrag minder bedraagt dan € 39.
- Wanneer krijg ik mijn geld terug?
Binnen 14 dagen na uw mededeling aan ons en nadat het product is geretourneerd en is ontvangen door Posteryard.
Leveringen
- Kan ik het afleveradres wijzigen?
Nee, niet nadat de bestelling in behandeling is genomen.
- Wat gebeurt er wanneer ik mijn pakket niet afhaal?
Het pakket wordt na 14 dagen naar ons teruggestuurd en er wordt € 25 in rekening gebracht bij de koper.
- Hoe lang is de levertijd?
Onder normale omstandigheden is de levertijd 2 – 6 werkdagen nadat het product ons distributiecentrum heeft verlaten.
- Er ontbreekt een product of er is iets beschadigd. Wat moet ik doen?
Neem contact met ons op via info@posteryard.nl en beschrijf het probleem.
Overige vragen
- Hebben jullie een fysieke winkel?
Nee.
- Hoe betaal ik met een cadeaubon?
Door de unieke code in te voeren die duidelijk op de cadeaubon staat aangegeven.
- Ik kan op deze website niet vinden wat ik zoek. Hoe kan ik contact met jullie opnemen?
Stuur ons een mail op info@posteryard.nl.
Klantenservice
Bestelling
- U kiest het gewenste product en klikt vervolgens op “IN WINKELWAGEN”. Het product bevindt zich nu in het winkelwagentje.
- Winkel verder en voeg de gewenste producten toe aan het winkelwagentje. Als u klaar bent met winkelen, klikt u op “NAAR DE KASSA”.
- Nu ziet u een samenvatting van uw aankopen en hier heeft u ook de mogelijkheid om artikelen toe te voegen/te verwijderen.
- Wanneer u voor minder dan € 39 heeft besteld, bedragen de verzendkosten € 6,95 per bestelling. Bij bestellingen van meer dan € 39 betaalt u geen verzendkosten.
- Vul uw persoonsgegevens en het afleveradres in, als u dat nog niet heeft gedaan. U kunt ook uw mobiele telefoonnummer invullen als u bericht wilt ontvangen via sms. In alle andere gevallen wordt het afhaalbericht verstuurd via e-mail of per post.
- Nu kiest u de betaalwijze in Klarna Check-out.
- Vink het vakje aan waarmee u de aankoopvoorwaarden accepteert en klik op “Bestelling bevestigen”.
- U krijgt vervolgens een orderbevestiging via de mail en uw producten zijn binnenkort naar u onderweg.
Levering
Alle leveringen vinden plaats met een geselecteerde vervoerder en worden gefactureerd volgens de geldende prijslijst. Het is de verantwoordelijkheid van de koper dat het adres dat bij de bestelling aan ons is opgegeven correct is en dat de koper, nadat wij de bestelling hebben uitgevoerd, de levering volgt bij de vervoerder en ervoor zorgt dat de zending binnen redelijke tijd nadat deze is verzonden wordt opgehaald/in ontvangst wordt genomen op het afhaalpunt, normaal gesproken binnen 14 dagen nadat wij het pakket hebben verstuurd. Levering vindt uitsluitend plaats binnen het betreffende land.
We bieden de volgende leveringswijze:
- Pickup parcelshop DPD:
De verzendkosten bedragen slechts € 6,95. Gratis verzending bij besteding van € 39 of meer.
De zending blijft 14 dagen bij het afhaalpunt liggen voordat deze naar ons wordt teruggestuurd. Voor niet-opgehaalde pakketten wordt € 25 in rekening gebracht.
Levertijden
Normaal gesproken wordt uw pakket dezelfde dag verstuurd indien de bestelling voor 14.00 uur is geplaatst, of anders de volgende werkdag binnen 24 uur nadat de bestelling is geplaatst. De levertijd is gewoonlijk 2–6 werkdagen. Deelleveringen van bestellingen worden alleen gedaan op verzoek van de klant en kunnen leiden tot extra verzendkosten voor de klant.
Betaalwijzen
Particuliere klanten:
We maken gebruik van Klarna Check-out. Daarmee kunt u gemakkelijk, flexibel en veilig online aankopen doen. U identificeert zich eenvoudig door een paar vragen te beantwoorden en kunt de gewenste betaalmethode kiezen.
Klarna Check-out maakt onderscheid tussen aankoop en betaling. Eerst bevestigt u uw aankoop en daarna kiest u uw betaalmethode. Klarna Check-out biedt de volgende betaalwijzen:
- Rekening – Betalen op rekening via Klarna is een veilige en gemakkelijke manier van betalen. U betaalt pas nadat u de goederen heeft ontvangen, waardoor u de goederen kunt controleren voordat u betaalt. De factuur heeft een vervaltermijn van 14 dagen. Let op: u ontvangt de factuur rechtstreeks van Klarna via de mail. Graag wijzen we u erop dat bij betaling op rekening een kredietwaardigheidscontrole kan worden uitgevoerd.
- Doorlopend krediet / Deelbetaling – Als u in delen of in uw eigen tempo wilt betalen, worden uw aankopen verzameld op een maandfactuur die rechtstreeks vanuit Klarna wordt verzonden. Die betaalt u aan het eind van de volgende maand. Een verzamelde maandfactuur betekent één betaling en één OCR-nummer.
- Creditcard – Nadat de aankoop aan de kassa is bevestigd, kunt u kiezen voor betaling per creditcard (VISA, Mastercard, American Express). Vul uw creditcardgegevens in om de betaling af te ronden.
- Betalen met iDEAL – Als u met iDEAL betaalt, betaalt u online via uw eigen bank. Het geld wordt direct van uw rekening afgeschreven.
- Klarna Check-out – Met Klarna Check-out betaalt u rechtstreeks aan de kassa met uw mobiele bank-ID. Het geld wordt pas van uw rekening afgeschreven wanneer wij de producten naar u hebben verstuurd.
Alle betaalwijzen zijn even veilig. Als u wilt, kunt u Klarna Check-out ook nog beveiligen met een pincode. Klarna verwerkt alle kaartgegevens en informatie bij rechtstreekse overschrijvingen in overeenstemming met de Payment Card Industry Data Security Standards (PCI DSS). Posteryard beschikt over een SSL-certificaat dat een versleutelde gegevensoverdracht mogelijk maakt.
Algemene voorwaarden
Toepasselijk recht
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing, tenzij er bepalingen in de Zweedse of andere toepasselijke wetgeving zijn die daarmee in strijd zijn. Voor particuliere consumenten is de Zweedse Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (DAL, Wet inzake op afstand en buiten verkoopruimten gesloten overeenkomsten) van toepassing; voor bedrijven is de Zweedse Köplag (Verkoopwet) van toepassing.
Bestelling
Meteen na plaatsing van de bestelling wordt er een orderbevestiging naar uw geregistreerde e-mailadres gestuurd waarin u alle noodzakelijke informatie vindt over uw bestelling en een link naar onze aankoopvoorwaarden. Bestellingen kunnen uitsluitend worden geplaatst via ons aankoopsysteem op onze website. We accepteren dus geen bestellingen via mail, fax of een ander medium tenzij anders is overeengekomen. Klanten onder de 18 jaar moeten toestemming hebben van hun wettelijke vertegenwoordiger voordat ze aankopen kunnen doen. Van een bestelling die zonder toestemming op naam van een ander is geplaatst of die anderszins tot (economische) schade leidt, wordt aangifte gedaan bij de politie.
Mijn rechten als consument
We adviseren onze klanten om in eerste instantie rechtstreeks contact met ons (Posteryard) op te nemen voor hulp bij een mogelijke klacht, bij het herroepingsrecht of bij enige andere kwestie met betrekking tot een bestelling. Consumenten die ondersteuning nodig hebben bij buitengerechtelijke beslechting van geschillen, kunnen contact opnemen met de Europese Commissie, die gespecialiseerd is in de beslechting van geschillen in onlinehandel, via hun overeenkomstige website: http://ec.europa.eu/odr
Klantenservice en openingstijden
E-mail: info@posteryard.nl
Wij beantwoorden vragen via e-mail op werkdagen binnen 24 uur*
Telefoon: +46 19-21 99 00
Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 09.00 – 16.00 uur (lunchpauze 12.00 – 13.00 uur).
Postadres:
Posteryard
Kyrkogårdsvägen 2A
SE-703 75 Örebro
Zweden
Prijzen
Alle prijzen worden inclusief btw aangegeven. Daar kunnen eventuele verzendkosten bij komen, die in dat geval bij het afrekenen worden weergegeven. Nadat de bestelling is bevestigd, kunnen prijzen alleen worden gewijzigd als gevolg van omstandigheden buiten onze macht (zoals oorlog, natuurrampen, enz.) en in geval van duidelijke fouten in de vermelde prijs.
Levering
Alle leveringen vinden plaats met een geselecteerde vervoerder en worden gefactureerd volgens de geldende prijslijst. Het is de verantwoordelijkheid van de koper dat het adres dat bij de bestelling aan ons is opgegeven correct is en dat de koper, nadat wij de bestelling hebben uitgevoerd, de levering volgt bij de vervoerder en ervoor zorgt dat de zending binnen redelijke tijd nadat deze is verzonden wordt opgehaald/in ontvangst wordt genomen op het afhaalpunt, normaal gesproken binnen 14 dagen nadat wij het pakket hebben verstuurd. Levering vindt uitsluitend plaats binnen het betreffende land.
We bieden de volgende leveringswijze:
- Pickup parcelshop DPD:
De verzendkosten bedragen slechts € 6,95. Gratis verzending bij besteding van € 39 of meer.
De verzending blijft 14 dagen bij het afhaalpunt liggen voordat deze naar ons wordt teruggestuurd. Voor niet-opgehaalde pakketten wordt € 25 in rekening gebracht.
Levertijden
Normaal gesproken wordt uw pakket dezelfde dag verstuurd indien de bestelling voor 14.00 uur is geplaatst, of anders de volgende werkdag binnen 24 uur nadat de bestelling is geplaatst. De levertijd is gewoonlijk 2–6 werkdagen. Deelleveringen van bestellingen worden alleen gedaan op verzoek van de klant en kunnen leiden tot extra verzendkosten voor de klant.
Annulering
De klant kan een bestelling kosteloos annuleren tot het moment waarop de bestelling wordt uitgevoerd (wanneer de factuur en het verzendlabel worden aangemaakt). Het is niet mogelijk om een bestelling van artikelen die niet op voorraad zijn en die specifiek voor de klant worden ingekocht te annuleren nadat wij de betreffende artikelen bij onze leverancier hebben besteld. Een annulering is pas geldig nadat wij de overeenkomstige bevestiging hebben ontvangen. Indien de bestelling wordt geannuleerd nadat de bestelling is verzonden, wordt een vergoeding van € 25 in rekening gebracht.
Herroepingsrecht
Als consument heeft u een herroepingsrecht van 14 dagen volgens de Zweedse Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (DAL, Wet inzake op afstand en buiten verkoopruimten gesloten overeenkomsten). Als klant heeft u het recht om de verpakking te openen en het product te inspecteren om vast te stellen of u tevreden bent. Posteryard behoudt zich het recht voor om waardeverminderingsaftrek op terug te betalen bedragen in rekening te brengen als er niet zorgvuldig met het product is omgegaan.
Als consument heeft u recht op terugbetaling van uw geld bij herroeping binnen 14 dagen nadat Posteryard uw bericht heeft ontvangen. Het kan echter wel zo zijn dat u moet wachten totdat wij de goederen weer hebben ontvangen of totdat u heeft aangetoond dat de goederen zijn teruggestuurd, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet. Stuur de goederen binnen 14 dagen na kennisgeving van de annulering naar ons terug.
Klachten
Als consument heeft u volgens de Zweedse Konsumentköplagen (Verkoopwet voor consumenten) een klachtenperiode van 3 jaar. De klacht moet binnen een redelijke termijn worden ingediend, meestal binnen twee maanden nadat u het gebrek heeft ontdekt of had moeten ontdekken. Bij geschillen waarbij de koper een privépersoon is, volgen we altijd de aanbevelingen van de Algemene Zweedse Geschillencommissie (ARN) in overeenstemming met ons beleid. Indien de klacht wordt gehonoreerd, worden tevens eventuele verzendkosten in verband met de klacht vergoed. Indien de klant kosten heeft gemaakt door een defect aan het product, heeft de klant recht op vergoeding van bijvoorbeeld brandstofkosten, parkeerkosten, telefoonkosten en dergelijke.
Restitutie
Terugbetaling vindt plaats uiterlijk 14 dagen nadat wij uw eerste melding hebben ontvangen. Als het gereclameerde of herroepen artikel aan ons wordt geretourneerd, vindt de terugbetaling plaats binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending door ons of na overlegging van het bewijs van retourzending van het artikel, naargelang welk tijdstip eerst valt. Terugbetaling vindt plaats via dezelfde betaalwijze als bij aankoop. Eventuele verzendkosten gemaakt in verband met een goedgekeurde klacht worden binnen 14 dagen nadat wij het product retour hebben ontvangen door ons terugbetaald.
Retourzendingen
We behouden ons het recht voor om, in overleg met de consument, een defect artikel te vervangen door een gelijkwaardig artikel als het identieke artikel niet beschikbaar is op het moment van verwerking van het geretourneerde artikel. We wijzen erop dat we gratis retourneren en restitutie van eventuele verzendkosten niet aanbieden als de aankoopwaarde minder bedraagt dan € 39.
Cadeaubonnen
Cadeaubonnen worden per post geleverd aan de klant die de bestelling heeft geplaatst. Cadeaubonnen van Posteryard kunnen uitsluitend binnen de geldigheidsperiode (twee jaar vanaf de aankoopdatum die staat op de cadeaubon) worden gebruikt voor het betalen van producten in onze webshop. We wijzen erop dat het bedrag van de cadeaubon alleen in mindering wordt gebracht voor de waarde van de goederen en niet voor eventuele verzend- of factureringskosten. Als het bedrag van de cadeaubon hoger is dan het aankoopbedrag, kunt u contact met ons opnemen en wordt het verschil vergoed in de vorm van een kortingscode.
Tenzij anders vermeld, zijn eventuele kortingen niet van toepassing op aankopen met cadeaubonnen. Cadeaubonnen kunnen niet worden omgezet in contant geld, maar het herroepingsrecht is wel van toepassing. We vervangen geen verloren gegane cadeaubonnen of onjuiste leveringen die zijn veroorzaakt doordat u als klant onjuiste adresgegevens heeft opgegeven. Cadeaubonnen zijn niet persoonsgebonden.
Dataverlies
Wij kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor het verlies van opgeslagen informatie of software. Daarom raden wij kopers aan om altijd een reservekopie van gegevens te maken voordat zij nieuwe hardware, software of andere apparatuur installeren, en er altijd voor te zorgen dat belangrijke informatie op de harde schijf of een ander opslagmedium dat naar ons wordt gestuurd, voor welke actie dan ook, op een geschikt medium wordt opgeslagen.
Informatie
Alle afbeeldingsinformatie op onze pagina’s moet worden beschouwd als illustraties, en wij kunnen niet garanderen dat de afbeelding het exacte uiterlijk en de aard van het product weergeeft. Mocht een afwijking ertoe leiden dat u de goederen niet wenst, dan kunt u het product uiteraard reclameren.
Geschillen
Bij geschillen waarbij de koper een privépersoon is, volgen wij altijd de aanbevelingen van de Algemene Zweedse Geschillencommissie (ARN) in overeenstemming met ons beleid. Geschillen tussen twee of meer bedrijven worden in de regel beslist door de rechtbank.
Overmacht
In geval van oorlog, natuurrampen, stakingen op de arbeidsmarkt, beslissingen van de overheid, uitgebleven leveringen van toeleveranciers, omstandigheden die leiden tot hogere prijzen evenals vergelijkbare gebeurtenissen die buiten onze invloedssfeer liggen en die binnen het normale kader onvoorspelbaar waren en van invloed zijn op aangegane verplichtingen, alsmede toezeggingen van onze kant, die ertoe leiden dat wij niet kunnen voldoen aan de genoemde verplichtingen/toezeggingen, worden wij ontheven van onze verplichting tot nakoming van genoemde verplichtingen.
Trygg E-Handel – Wat houdt die certificering in?
Trygg E-Handel is een certificering voor online bedrijven. Online bedrijven zijn bedrijven die goederen en diensten verkopen via een online winkel (verkoop op afstand). E-commerce is gebaseerd op hetzelfde principe als traditionele postorderbedrijven. Het verschil is dat de goederen op een homepage worden getoond en dat de koopovereenkomst direct op de homepage wordt gesloten.
Tegenwoordig zijn er duizenden verkopers in Zweden die goederen en diensten op internet verkopen, en de meeste hebben een goede reputatie. Om uw persoonsgegevens en andere gevoelige gegevens te beschermen, is het toch belangrijk om te weten aan wie u de gegevens doorgeeft. U wilt er ook zeker van zijn dat het bedrijf de goederen op de afgesproken tijd zal leveren.
Veiligheid
Doel van de certificering Trygg E-Handel is om u als consument te helpen bij het kiezen van de juiste online winkel voor uw aankoop, zodat u zich veilig voelt, ook nadat u op “Kopen” hebt geklikt. Het doel van Trygg E-Handel is dat consumenten zich bij het online winkelen net zo veilig voelen als bij winkelen in gewone fysieke winkels.
Wanneer u koopt bij een bedrijf met de Trygg E-Handel-certificering, betekent dit dat het bedrijf een contract heeft getekend om aan bepaalde vereisten te voldoen. Alleen solide en gerenommeerde online bedrijven komen in aanmerking voor de Trygg E-Handel-certificering. De vereisten van Trygg E-Handel zijn zo opgesteld dat u als consument kennis kunt nemen van uw rechten en deze kunt uitoefenen bij het online winkelen. Het is onder andere vereist dat het bedrijf duidelijk identificeerbaar is, beveiligde processen hanteert voor het verwerken van persoonsgegevens, veilige betalingsoplossingen gebruikt en financieel stabiel is.
Volledig overzicht van de eisen van Trygg E-Handel.
Zekerheid
Svensk Distanshandel AB gebruikt kredietcontroles en onderzoeken bij vermoede overtredingen om ervoor te zorgen dat de gecertificeerde bedrijven aan de eisen voldoen. Om de consument extra veiligheid te bieden, accepteert Trygg E-Handel meldingen van consumenten.
Als u een bedrijf met de Trygg E-Handel-certificering meldt en het blijkt dat het bedrijf zich niet correct heeft gedragen/de eisen heeft overtreden, dan onderneemt Trygg E-Handel actie. Bij ernstige overtredingen kan de certificering met onmiddellijke ingang worden ingetrokken. Dit alles zorgt ervoor dat u er als consument zeker van kunt zijn dat alleen serieuze bedrijven het Trygg E-Handel-symbool voeren.
Het Trygg E-Handel-symbool
Om te controleren of het symbool echt is, klikt u op/houdt u de cursor op het Trygg E-Handel-symbool. Zie dit voorbeeld. Elk aangesloten bedrijf heeft een uniek certificaat op het domein tryggehandel.se.
Waar vind ik Trygg E-Handel gecertificeerde bedrijven?
U vindt alle gecertificeerde bedrijven hier. Bedrijven zijn ingedeeld op assortiment en in categorieën zodat u gemakkelijker bedrijven kunt vinden die de goederen en diensten aanbieden waarin u bent geïnteresseerd!
Aankopen doen met Klarna
Particuliere klanten:
We maken gebruik van Klarna Check-out. Daarmee kunt u gemakkelijk, flexibel en veilig online aankopen doen. U identificeert zich eenvoudig door een paar vragen te beantwoorden en kunt de gewenste betaalmethode kiezen.
Klarna Check-out maakt onderscheid tussen aankoop en betaling. Eerst bevestigt u uw aankoop en vervolgens kiest u uw betaalmethode. Klarna Check-out biedt de volgende betaalwijzen:
- Rekening – Betalen op rekening via Klarna is een veilige en gemakkelijke manier van betalen. U betaalt pas nadat u de goederen heeft ontvangen, waardoor u de goederen kunt controleren voordat u betaalt. De factuur heeft een vervaltermijn van 14 dagen. Let op: u ontvangt de factuur rechtstreeks van Klarna via de mail. Graag wijzen we u erop dat bij betaling op rekening een kredietwaardigheidscontrole kan worden uitgevoerd.
- Doorlopend krediet / Deelbetaling – Als u in delen of in uw eigen tempo wilt betalen, worden uw aankopen verzameld op een maandfactuur die rechtstreeks vanuit Klarna wordt verzonden. Die betaalt u aan het eind van de volgende maand. Een verzamelde maandfactuur betekent één betaling en één OCR-nummer.
- Creditcard – Nadat de aankoop aan de kassa is bevestigd, kunt u kiezen voor betaling per creditcard (VISA, Mastercard, American Express). Vul uw creditcardgegevens in om de betaling af te ronden.
- Betalen met iDEAL – Als u met iDEAL betaalt, betaalt u online via uw eigen bank. Het geld wordt direct van uw rekening afgeschreven.
Klarna Check-out – Met Klarna Check-out betaalt u rechtstreeks aan de kassa met uw mobiele bank-ID. Het geld wordt pas van uw rekening afgeschreven wanneer wij de producten naar u hebben verstuurd.
Alle betaalwijzen zijn even veilig. Als u wilt, kunt u Klarna Check-out ook nog beveiligen met een pincode. Klarna verwerkt alle kaartgegevens en informatie bij rechtstreekse overschrijvingen conform de Payment Card Industry Data Security Standards (PCI DSS). Posteryard beschikt over een SSL-certificaat dat een versleutelde gegevensoverdracht mogelijk maakt.
Privacyverklaring
Wie is er verantwoordelijk voor de persoonsgegevens die wij verzamelen?
Posteryard, KvK-nummer 559341-2173, Kyrkogårdsvägen 2A, SE-703 75 Örebro, Zweden, is verantwoordelijk voor de persoonsgegevens die u aan ons verstrekt wanneer u bij ons aankopen doet of anderszins met ons in contact treedt, en Posteryard AB is verantwoordelijk voor het verwerken van deze gegevens.
Waar worden uw persoonsgegevens opgeslagen?
Posteryard maakt gebruik van lokale opslag van data en cookies om de homepage zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken voor u als gebruiker. Persoonsgegevens worden bewaard zolang er een zakelijke relatie met de gebruiker bestaat en in overeenstemming met de gegeven toestemming.
Wat voor soort persoonsgegevens verzamelen wij?
Als u bij ons aankopen doet, slaan we uw naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres en klantnummer op. Onze betalingspartner Klarna legt betalingsgegevens vast en verwerkt deze volledig in overeenstemming met de AVG. Deze zijn nodig om uw kredietwaardigheid te controleren.
Hoe gebruiken we uw persoonsgegevens?
Om u digitale informatie over uw bestelling in de vorm van orderbevestigingen en sms-notificaties te kunnen sturen, slaan we uw e-mailadres en telefoonnummer op.
Uw adres is vereist om uw pakket optimaal te kunnen leveren. Uw persoonsgegevens die in verband met een aankoop aan ons worden doorgegeven, worden ook opgeslagen voor mogelijke toekomstige ondersteuning, marketingdoeleinden, klachten en garanties.
Wat zijn uw rechten?
U heeft het recht om op elk gewenst moment informatie op te vragen over de gegevens die wij over u hebben. Als u het niet eens bent met de manier waarop we uw persoonsgegevens gebruiken, heeft u het recht om bezwaar te maken en uw toestemming in te trekken.
Met wie kunnen we uw persoonsgegevens delen?
Om u als klant de beste service te kunnen geven, delen we uw persoonsgegevens met bedrijven die de informatie voor onze rekening verwerken en die ons helpen met betaaldiensten (Klarna), transporten (DPD), IT-diensten en marketing.
Hoe beschermen we uw persoonsgegevens?
Om te zorgen dat de persoonsgegevens die u naar onze website stuurt veilig zijn, wordt al deze informatie versleuteld en via veilige verbindingen verstuurd.
Wat zijn cookies?
Een cookie bestaat uit gegevens die van onze webserver naar uw browser worden gestuurd en vervolgens als een bestand op uw apparaat worden opgeslagen (als u daar toestemming voor heeft gegeven). Cookies worden op veel websites gebruikt om verschillende functies voor bezoekers mogelijk te maken. De informatie in een cookie kan ook worden gebruikt om uw browser te herkennen en te zien of u bijvoorbeeld al eerder instellingen heeft geselecteerd of heeft ingelogd.
Moet ik cookies accepteren?
U moet cookies accepteren om op onze website aankopen te kunnen doen. Als u deze blokkeert, kunt u geen aankopen doen en kunt u alleen pagina’s en artikelen op de website bekijken. U kunt altijd kiezen om de cookies te blokkeren die worden gebruikt voor marketingdoeleinden zonder dat dat van invloed is op het doen van aankopen via de website.
Cookies van derden
We maken gebruik van diensten van derden om een idee te krijgen van hoe bezoekers onze website gebruiken. Dat doen we om te zien op welke producten wordt geklikt, zodat deze informatie vervolgens kan worden ingezet voor marketingdoeleinden en voor onze koppelingen met sociale media.
Cookies voor webstatistieken
Om te kunnen begrijpen en analyseren hoe bezoekers onze website gebruiken, maken we gebruik van de tool Google Analytics. Hieronder geven we een opsomming van de cookies die zijn ingesteld door posteryard.se voor Google Analytics:
_ga – verzamelt gegevens over de bezoeker, welke pagina’s zijn bezocht en hoe lang, hoe de bezoeker de pagina heeft gevonden en of de bezoeker hier eerder is geweest. De cookie wordt twee jaar bewaard.
_gid – verzamelt gegevens over de bezoeker en wordt gebruikt om onderscheid te maken tussen verschillende gebruikers. De cookie wordt 24 uur bewaard.
_gat – wordt gebruikt voor het beperken van het aantal verzoeken dat gedurende een bepaalde tijd wordt verstuurd. De cookie wordt 10 minuten bewaard.
De informatie die Google Analytics-cookies genereert, inclusief het IP-adres, wordt opgeslagen op servers bij Google. We gebruiken deze cookies om beter te kunnen begrijpen hoe de website wordt gebruikt, zodat we deze kunnen verbeteren. De informatie wordt ook voor marketingdoeleinden gebruikt. De functies voor het genereren van demografische en interesserapporten, rapportagefuncties voor advertenties in Google Analytics en de functies voor het gebruik van remarketing in Google Adwords zijn geactiveerd. Juist deze functies worden gebruikt om de website te verbeteren en voor marketingdoeleinden om onze marketingstrategieën en resultaten te kunnen verbeteren. Al deze informatie kan door Google worden overgedragen aan een derde indien vereist door de wet of in gevallen waarin een derde de informatie namens Google verwerkt.
Wilt u niet dat uw bezoeken in de statistieken zichtbaar zijn?
Als u niet wilt dat uw bezoeken in de statistieken van Posteryard zichtbaar zijn, kunt u een plug-in in uw browser installeren. De plug-in is verkrijgbaar voor de browsers Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari en Opera. U downloadt de plug-in van Google (de informatie is in het Engels).
Informatieveiligheid
We verstrekken geen klantgegevens aan derden. We werken continu aan de bescherming van onze homepage en onze klanten tegen onbevoegde toegang tot onze gegevens en tegen wijzigingen die onze gegevens kunnen onthullen of vernietigen.
Onze website maakt gebruik van versleuteling wanneer u als bezoeker communiceert met posteryard.nl.